Jeszcze do niedawna świat czterech kółek opierał się niemal wyłącznie na tradycyjnych zawieszeniach i stalowych sprężynach. Obecnie jednak coraz coraz częściej mówi się o ich alternatywie, którą stanowią zawieszenia pneumatyczne Airmatic. Oferują one wysoki komfort jazdy, minimalizując wstrząsy. A wszystko to dzięki całkiem nowej technologii.

Zawieszenie pneumatyczne – czym jest i jak działa?

Zawieszenie pneumatyczne typu Airmatic, to rodzaj zawieszenia zbudowanego z miechów, w których zawarty jest sprężony azot. Kolejnym niezwykle istotnym elementem tego układu jest kompresor, którego praca jest wywoływana pracą silnika lub układu elektrycznego. Temu wszystkiemu towarzyszy niezliczona liczba czujników.

Zrób zakupy: miech bmw gt

Zawieszenie pneumatyczne a komfort jazdy

Zastosowanie sprężonego N2 zamiast metalowych elementów zawieszenia pozwala na znacznie wyższą redukcję drgań i wstrząsów. W niektórych modelach aut możliwe jest zmiana poziomu zawieszenia podczas jazdy na zakręcie. Umożliwia to właśnie zawieszenie Airmatic. Takie rozwiązanie polepsza stabilność, przez co znacznie podwyższa bezpieczeństwo jazdy.

Stały prześwit samochodu

Dużą zaletą posiadania układu pneumatycznego jest możliwość utrzymania stałego prześwitu samochodu. Odbywa się to w sposób niezależny od działających nierównomiernie sił. Sprawia to, że rozwiązanie takie staje się szczególnie atrakcyjne w autach typu kombi. wykorzystuje się w nich rozwiązanie tylko na tylnej osi samochodu. Zawieszenie pneumatyczne ma także ważne znaczenie w trakcie holowania przyczepy.

Nasza oferta: miech w166

Zawieszenie pneumatyczne Airmatic wykorzystuje się głównie w SUV-ach, autach terenowych i limuzynach. Niektóre modele jak np. Audi A6 allroad, Porsche Cayenne czy BMX X5, zawierają wbudowane specjalne oprogramowanie umożliwiające regulowanie prześwitu samochodu. Ma to zastosowanie na przykład na autostradach. Po zjeździe z trasy szybkiego ruchu w przeciągu bardzo krótkiego czasu, samochód może wrócić do zwiększonego prześwitu.

Rozwinięciem zawieszenia pneumatycznego jest zawieszenie adaptacyjne, które zostało wykorzystane na przykład w Audi A8 II generacji. Zawieszenie to polega na dostosowaniu prześwitu samochodu zależnie od prędkości z jaką porusza się samochód. Waz ze wzrostem prędkości, samochód obniża środek ciężkości.

Serwis układu pneumatycznego

Samochody, w których zastosowano zawieszenie pneumatyczne są wyprodukowane tak, aby wytrzymały przebiegi nawet 300-400 000 kilometrów. Mimo to ważne jest dokonywanie systematycznych przeglądów tego układu. znalezienie niewielkich usterek może zapobiec poważnej awarii, która wiąże się często z niemałymi kosztami. Sam przegląd jest bardzo czasochłonny. Zaleca się wykonywanie go po każdej zimie.

specyficznym objawem mogącym oznaczać usterkę układu pneumatycznego jest syczenie oraz opadanie samochodu w kierunku jednego z kół. W takiej sytuacji należy niezwłocznie zwrócić się do mechanika w celu zapobiegnięcia poważniej awarii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj