AdBlue jest dozowany do pojazdu tak jak olej napędowy, ale do oddzielnego zbiornika w pojeździe. W związku z tym firmy korzystające z AdBlue wykorzystujące pojazdy muszą teraz kupować AdBlue w standardzie wraz z olejem napędowym i przechowywać go w zbiorniku zbiorczym, IBC lub beczce, w zależności od ich wykorzystania. Podobnie jak pompa przelewowa oleju napędowego, pompa przelewowa AdBlue jest elementem układu uzupełniania, który przekazuje płyn z miejsca jego przechowywania do pojazdu.

Pompy do AdBlue

Bardzo ważne jest, aby z płynem stosować tylko pompy specjalnie zaprojektowane do dozowania DEF / AdBlue, a użytkownicy nie zakładają, że mogą używać tej samej pompy, której używają do przetłaczania oleju napędowego. Dzieje się tak ze względu na to, jak ważne jest, aby AdBlue był wolny od wszelkich zanieczyszczeń, ponieważ czystość roztworu musi być utrzymywana, aby system SCR działał prawidłowo. Dodatkowo, jeśli zdejonizowana woda wyparuje z powodu dostania się powietrza do układu, AdBlue może spowodować krystalizację na elementach pompy AdBlue, prowadząc do nierównomiernego zużycia, a także uszkodzenia ceramicznej głowicy układu SCR.

Alternatywy

Istnieje wiele alternatywnych pomp AdBlue do wyboru i podobnie jak w przypadku pompy paliwowej, istnieją pewne cechy, którymi się różnią. W zależności od wymagań, dostępne są zarówno kompletne zestawy do dozowania AdBlue , które są dostarczane wraz z dyszą, wężem i przepływomierzem, jak również indywidualne zamienne pompy AdBlue ™. Oba są dostępne jako zasilane z sieci, elektryczne pompy AdBlue do zastosowań, w których nalewanie odbywa się w stałym punkcie oraz jako zasilane bateryjnie pompy AdBlue 24 V i 12 V, gdy zasilanie sieciowe jest niedostępne.

Asortyment pomp AdBlue można również podzielić na te, które nadają się do określonych zastosowań

Kiedy AdBlue jest używany w małych ilościach, dozowanie może nastąpić z beczki, dla której są specjalnie zaprojektowane pompy i zestawy, które są dostarczane z łącznikiem do beczki i rurą ssącą. Są to często ręczne pompy AdBlue, chociaż dostępne są pompy z napędem. Średnie zużycie AdBlue, który jest obecnie najbardziej popularny, zwykle oznacza przechowywanie AdBlue w IBC. Do tego zastosowania na rynku dostępne są platerowane zestawy pomp AdBlue IBC, które są dostarczane z łącznikiem SEC do podłączenia IBC. Wraz z rozwojem rynku i koniecznością wymiany większej liczby pojazdów na pojazdy wykorzystujące AdBlue, w celu wykorzystania oszczędności kosztów zaczyna się przechodzić na zbiorniki zbiorcze. W przypadku zbiorników AdBlue dostępne są zestawy zamknięte w wytrzymałej skrzynce do montażu na zbiorniku lub na ścianie, a także indywidualne pompy do AdBlue, które można doposażyć.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj